Bauers Blog

Blogger om kirke og teologi

Mit billede
Navn:
Sted: Køge, Denmark

Stud. theol. på Københavns Universitet. Gift med Simon. Mor til lille Alberte. Menighedsrådsmedlem i Køge Sct. Nicolai sogn.

fredag, november 25, 2005

Min første tolvsang

Det har ligget lidt dødt her i forbindelse med kommune- og regionsvalget. Heldigvis bar anstrengelserne i den anledning frugt, og jeg blev valgt til Region Sjælland med 2704 stemmer. Det er jeg meget stolt af. Hvis du vil følge med i mit politiske arbejde, kan du tjekke min hjemmeside på www.jeanetteellenbauer.dk

Nå, men tilbage til noget, der relaterer sig til denne blog!

Imorgen står den på tolvsang i Køge Kirke. Normalt er det sognepræst, Susanne Fabritius de Tengnagel, der står for det, men da hun af kedelige årsager ikke kan gøre det, er jeg blevet spurgt.

Derfor skal jeg for første gang være liturg, dvs. gennemføre forløbet og altså læse teksterne (Esajas 42,5-9 og Romerbrevet 13,11-14 - du kan slå dem op her) samt bønner og velsignelse. Jeg har aldrig prøvet at velsigne før, så det bliver lidt spændende.

Tolvsang er en musikandagt, og det varer en lille halv time. Hvis du er i Køge kan du jo kigge forbi - tolvsang er sjovt nok kl. 12 :-)